23/10-2009

2009-10-23 / 00:21:59
Idag går man in i v.36 (35+0) =D  Snart så snart!!

Hade lite förvärkar igår men de var så milda och det slutade efter en liten stund!!
Igår fick vi hem våra madrasser så i natt blir det invigning hi hi... inget kan bli sämre mot vad vi hade! Pillan och Lundvall har också vart här en sväng =)

Iförrgår var vi i Sura och hälsa på och fick hem lite små kläder till bebisen och sånt. Så nu har vi lite kläder i stl 50 också om det skulle behövas =) Men kommer säkert klämma ut en megababy som kan ha 56 på en gång =D

Det som saknas nu är en säng och en madrass och vårat skötbord sen ska vi nog ha det nödvändigaste. Har dock inte köpt blöjor och tvättlappar och sånt än men det känns som om det ordnar sig ifall vi nu inte skulle hinna fixa det.. Sängen känns också lugn för mamma vet exakt vilken vi vill ha så skulle den dyka upp innan så kan hon säkert fixa det utan problem ;)
Skötbordet håller Sventon på att fixa och vi får väl se om det blir klart i år! =) Han är väldigt petig och måste fundera tills han vet exakt hur han ska göra. =D
Fick låna världens sötaste sparkbyxa av syster yster så jäkla söt.. blir defenitivt de kläderna bebisen åker hem i!!
Alla saker som är hemma är tvättade.. det som jag inte har gjort det är att koka plast sakerna jag köpte av Nettan men känns som om det får man göra i värsta fall när man komme hem från bb! Nappen vill jag inte heller koka förens den är ute och att allt går bra med ammningen!

Imorgon ska Emil på hockey =) var ett bra tag sen han var på det så hoppas de vinner och att han och Daniel får en trevlig kväll med korv och hockey =)
Själv ska man umgås lite med Emma, laga lite mat och kanske se en bra film =D

Vad som sker i helgen  har jag inte en aning om..
Men på måndag kommer iaf Anton hit så ska vi baka lite pepparkakor.. Vill ha han en gång innan bebisen kommer!
På tisdag är det dax för ett barnmorskebesök.. vet att hon sa att hon skulle väga mig då =/ Usch och fy
Såg nu när jag duscha att de jäkla bristningarna snart kommer bryta ut på magen så dax att smörja eller klämma ut unge!! Antar att smörja blir enklast, så jag väljer det!! Men känns verkligen som magen är på väg och spricka nu.. Usch ja!! Känner mig som en svullen flodhäst =D
På onsdag är det iaf dax för sista föräldrargruppen.. tror vi skulle upp till öppna förskolan. Får se om vi blir ensamma eller om det kommer en till.. Tvillingmamman fick barn igår =) Grattis Grattis!

Johanna kommer säkert också få barn snart, så snart är det bara jag kvar!! Kan lova att jag blir sist hi hi hi!

Foglossningen känns jätte bra eller visst gör jag saker känns det men det är okej.. Så i två dagar har jag nu städat och fixat så jäkla skönt att kunna utan att få mega ont!! Nu gör det mer ont i ryggen än i fogarna.

I tisdags fick jag vaccinera mig på svininfluensan så nu kan man känna sig lite lugnare iaf.. Kan ju hoppas att det kommer vara fortsatt lugnt inom svininfluensan!





Kommentarer!
Postat av: Kia

Hallojs!!

Nu har jag hittat till din blogg oxå :0).....

Spännande nu när vi kan följas åt.... Jag har en tanke att blogga under förlossningen... inte mycke, men ta nån bil med mobilen & plutta in med nån liten kommentar då & då..... Skulle vara skitkul!! Då kan sambons föräldrar som bor långt bort, följa våran kamp!!

Kram

Kommenterat - 2009-10-23 / 13:10:39
Postat av: Kia

Kul att du ser skillnad på magen :0)... Jag gör det som sagt inte.....

känner heller ingen skillnad...... Men nu är det inte långt kvar för oss!! Vem blir först??

kram

Kommenterat - 2009-10-26 / 13:40:21  | URL - http://jonaskia.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: