Grillning, såpbubblor och lek i sandlådan

2011-04-16 / 22:43:25
Hallå alla där ute!

Måste bara berätta att det har gått jätte bra för Alma och vara själv på dagiset torsdag och fredag :)
I torsdags när jag lämnade henne sa hon inte så jätte mycket men i fredags vart hon ledsen men då förstod hon säkert att jag inte skulle komma tillbaka på en stund.
I fredags så hämtade Emil Alma och då sprang hon till honom hi hi hi är det kärlek det??!!! ♥
När jag hämtade henne i torsdags så var hon nyvaken och satt i Åsas knä och hon tyckte nog att hon satt ganska bra så det tog en stund innan hon kom på att hon kanske skulle resa sig upp och gå till mig. Men kan ju hoppas hon blir glad och se mig på måndag när jag ska hämta henne.
Vi har en vecka kvar på inskolningen så jag är mammaledig nästa vecka också.

På måndag har jag det jäkla provet på engelskan och hoppas verkligen att jag klara det, annars blir jag tokig om jag måste göra om det.

I fredags tvättad jag och mamma, så nu är alla vinterkläder rena och jag tänker inte röra dem förns i höst *hoppas jag*. Blir det kallt så är det väl bara att dra fram dem igen.

Försökte ta kort på Alma när hon va nyklippt men hon tyckte inte alls som mig och vägrade att kolla in i kameran men ska visa några kort för hon blev så fin. Som sagt inte de bästa bilderna :)


Idag har vi verkligen haft en kanon dag. Haft grill premiär och vi satt ute :) Blåste lite men inte så man stördes av det utan det gick finemang ändå. Pga att vi inte var hemma så fick Alma äta i vagnen vilket slutade med att den är nytvättad nu :) Men då ska vi inte ens tala om Alma kan säga att hon åkte också in i duschen för hon var väldig sandig så nu är hon ren så hon kan leka med ännu mera sand imorgn. :)
Alma och Lucas lekte i sandlådan mellan klockan fyra och halv sju, åt lite mat i mellan men sen var de igång igen.
För första gången leker de väldigt bra, de skrattade båda två och sprang och jaga varandra. Blåste såpbubblor gjorde vi också och Lucas jagade dem. Alma kom på efter en stund va jag sysslade med och då blev det lite mer intressant. Winge fick till en jätte bra bild på Alma där det är massor av bubblor vid henne.


Imorgon ska vi ha mysdag i Sura med Familjen Delsö, gå till lekparken och grilla korv och ha det mysigt.

Go natt på er alla.
Kommentarer!
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Godmorgon.

Härligt m grillpremiär. Här har vi hunnit med 6 eller 7 grillningar nu. Så gott!



Haha, man ska nog inte jämföra Västerås/ Umeå vad gäller snö. Vi hade nästan 160 cm som mest oxh för två v sedan var det 60 cm kvar överally. Nu ligger det bara vallar i skuggan och skogen. Det går fort.

Kommenterat - 2011-04-17 / 06:51:33  | URL - http://Liwetochvardagen.Se
Postat av: Liw

Tror att de flesta barn är ledsna någon gång under inskolningen, sen kan det ta sig olika former.

Förstår vad du menar, jag är ju också bara hemma nu men samtidigt så vet jag att Mait får så mycket mer utbyte av fsk än av mig, dels för att jag är gravid men sen även för att personalen är utbildad och kan tillgodo se deras utveckling på ett helt annat sätt.



kram

Kommenterat - 2011-04-18 / 12:55:09  | URL - http://liwetochvardagen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: