Inskolning

2011-04-13 / 17:57:51

Idag har vi haft den tredje inskolningsdagen, kan säga att jag börjar få ångest nu av att lämna henne och sedan vara hemma när hon lika gärna kunde vara hemma med mig så länge jag inte ha nå jobb. Men nu är det som det är och man får väl inte vara arbetslös och ha Alma hemma heller.
I måndags och i Tisdags  så var både jag och Emil med på förskolan. Det gick bra och hon gick inte i mellan oss heller utan vandra omkring själv och "pratade" med sina vänner. Hon följde även med Åsa och Lotta om de skulle göra något. Att byta blöja är dock inge skoj då skriker hon högt och blir skit sur. Men det är bara att gilla läget :)
Det gick inte och få henne och sova i måndags men det var inte så konstigt tycker jag, så den dagen gick vi hem lite tidigare så Alma kunde få sova hemma istället.
Igår så somnade hon och sov i hela 40 minuter och idag så sov ungen 1 timme och 45 minuter :) Dock så protesterar hon i nästan i 30 minuter innan hon väl somnar, men det blir säkert bättre med tiden.
Äter gör hon också jätte bra så allt känns kanon.
Imorgon ska jag lämna henne vid nio tiden och hämta henne vid två så får se hur det går utan att vi är med. Jag tror att det kommer gå bättre ja :)


Alma för exakt 1 år sedan ♥

Kommentarer!
Postat av: Liw

Hej,

tack för kommentaren och berömmet. Trist att du inte kommenterat tidigare, hade gärna följt din blogg tidigare :-) NU blir det så mycket att läsa ikapp :-)

Vilken söt tjej ni har. Och jag förstår dina inskolnings tankar, du läste kanske om mina våndor inför Maits. Men det går bra, de är så mycket tuffare än en själv så det är inte klokt.



Hmm, bilderna, vet inte vad jag gör. Knäpper på det jag tycker är värt att minnas inte bara i huvudet utan med bilder också. Sen blir det många kort på samma sak. Och så använder jag väldigt sällan blixt, även inomhus nyttjar jag det naturliga ljuset och väljer motiv, eller snarare omgivning för motivet utifrån hur ljuset är.



Ha en fin fredag!

Kommenterat - 2011-04-15 / 11:21:24  | URL - http://liwetochvardagen.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: