7/10-2009

2009-10-07 / 22:33:58
Nu var det ett tag sedan man skrev igen.. vet inte vart dagarna tar vägen.. 

I måndags var jag iaf på ultraljudet för att kolla om moderkakan låg ivägen för bebisen... men icke så det blir en vanlig förlossning om nu inget annat inträffar!! Och den ligger med huvudet neråt.. Kanon... bara den ligger kvar så =D
Fick veta hur mycket det vägde hi hi det var lite häftigt att man kan räkna ut det.. Vikten var 2189gram så nästan 2,2 kilos bebis har man i magen =) En normal vikt.. lite över den normala kurvan men bara 7% för stort =) och om man räknar hur mycket gram det är så är det ju knappt nåt =)

Cirka 7 veckor kvar då tills den är beräknad.. som jag känner just nu så kan den få ligga kvar den tiden!!!
Känns som om den försöker ta sig ut genom huden ibland.. nästan så att det gör ont =/

Idag har jag förvärkar.. de är pytte små men jag känner av dem då och då.. sammandragningar tycker jag att jag har ganska ofta så de är jag vana med!!

Idag så fick morfar komma hemifrån sjukhuset.. stackarn.. så hans 80 års dag kommer firas hemma hos honom =D han har sagt ifrån sig så det blir bara vi de närmaste =)

Igår var jag med mamma på Ikea, köpte täcke och kudde till den lilla... när jag kom hem upptäckte jag att det stod 1+ på dem..  Men det får gå ändå.. kudden lägger jag undan ett år och så får jag använda en handduk eller nåt i örgottet det lär ju gå lika bra...
Vet nu vilken säng vi ska också =) Kanon... blir en vit pga att skötbordet min farbror fixar kommer blir vit så måste det ju matcha lite =D

Så det ända som saknas nu är att vi inte vet vilken bilbarnstol vi ska ha.. men jag hoppas att vi får veta det snart.. vill gärna ha koll på allt ifall att den skulle dyka upp tidigare =)

Imorgon ska jag till barnmorskan och få akupunktur och sen på eftermiddagen om allt är som det ska blir det miroi.. sen måste jag och Emil åka till jysk och kolla på madrasser till våran säng.. de hade visst rea så det gäller ju och passa på.. och om vi hittar någon så måste vi köpa den i helgen för rean lär väl va slut på söndag!!!
Och på fredag fyller morfar och sen kommer bästaste Micke hit =)



Kommentarer!
Postat av: Nettan

Hej Katrin, läste det du skrev om kudde. Vår barnmorska sa att man skulle andvända en vanlig kudde sån som vi har (helst en billig Ikeakudde som är lite andvänd och uppmjukad) Så länge babyn inte rör sig så är det bra om dom ligger på en sån därför då minskar risken att dom blir platta i bakhuvudet...=) Jag andvände stor kudde Clara blev inge platt alls... Kram Nettan

Kommenterat - 2009-10-08 / 23:49:09  | URL - http://mrsnatten.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: