11/4

2010-04-11 / 22:08:26
Och så var helgen över, den här helgen gick fort!!

Idag har vi vart i Haraker skulle fixa lampan så jag kan besikta den för tredje gången. Hoppas verkligen att den ska gå igenom nu!! Var ute nästan hela tiden när vi var där. Fick till och tid att städa bilen och det kan jag säga behövdes. När jag hade dammsugit halva bilen så la stackars dammsugaren av. Pappas hjärta han hade haft den sen i slutet av sjuttitalet ha ha så det kändes som om den har levt på övertid!!!!! Som tur hade han köpt en ny men det sög visst inte lika bra. Så det var ju lite tråkigt att den pajjade, fanns bara grus i bilen så jag är inte skyldig till att den började rycka!!!! =)

Tog även hem sittdelen till vagnen så var tvungen att montera den när jag kom hem för att se hur Alma skulle Sitta/ligga i den. Den har fyra olika lägen längst ner och så två hack mellan sitt och liggdel. Tyckte hon låg jätte bra i den, så vi tog en promenad med Winge och Lucas i det fina vädret. Så nu tror jag att vi behåller den på!!! Där finns det ju även ett sele så vi kan ha den dagen hon blir vild!!! =)
Tyvärr blev det böckigare att få in den i bilen men ska exprementera lite tills jag hittar ett bra sätt som den ska stå på!

Imorgon ska jag ev åka till Haraker igen och följa med mamma och moster Eva till Sala.. De ska shoppa lite, så beroende på vädret och orken så får vi se om jag tar mej dit eller stannar hemma.
Måste även sätta på sommardäcken, pappa hade lämnat i dem förra veckan och skulle ev få tillbaka dem imorgon.

Alma ska ev sova borta på lördag!! Hjälp hur ska det gå??!!! Emil lovade bort henne till mamma på lördag oj oj!! Är inte rädd för hur de ska klara det eller hur hon har det utan hur jag ska klara det???
Så ifall hon ska sova där så måste jag göra nåt!! Kan absolut inte sitta hemma och bara vara. Det gör jag varje kväll när hon sover så behöver verkligen inte ensamtid med mig själv, för det har jag redan =) Och tid med Emil har jag också..


Kommentarer!
Postat av: Kia

Men jösses.... lämna bort guldklimpen!!?? Nääää det hade jag aldrig klarat... hihi... Skulle inte heller tvivla på farmor/mormor, men MITT hjärta skulle gå itu!! Jag har ju ti.o.m ångest över att börja jobba i Januari-11... lång tid dit men inte tillräckligt!!

KRAAAM

Kommenterat - 2010-04-12 / 21:18:57
Postat av: Nanna - flickan myndigheterna glömde.

det blir mycket värre innan de vänder, detta är bara början.. på helvetet med soc

Kommenterat - 2010-04-15 / 16:21:44  | URL - http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se/
Postat av: Nanna - flickan myndigheterna glömde.

jag önska jag kunde säga att de var vänd punkten, men utredningshemmet och de kommande ställena var inga bra. Fick bevittna misshandel, bli misshandlad och totalt förnedrad.. de kommer längre in i bloggen.

Kommenterat - 2010-04-15 / 16:27:31  | URL - http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: