1/4

2010-04-01 / 16:04:14
Fatta det är April, snart är det sommar =)
Idag har vi haft familjedejt med Winge och hennes familj. Slog på stort och gick till Skiljebos pizzeria Hi hi hi!!!

Idag fick jag väcka Alma vid tjugo i tio för då tyckte jag hon kunde komma upp.. Blir bara senare och senare för varje kväll!!!! Så fort hon är övertrött och man försöker stoppa in nappen så skriker hon som en ilsken gris. Förut så har hon blivit tyst efter en liten stund men inte nu heller.. nu skriker hon högre och högre och gör allt för att få ut den dumma nappen!!! Så antar att hon kopplar napp till att sova och sova är inget hon gör om hon inte måste!!!!!

Idag ska vi slå på stort och äta fläskfilé till middag och förhoppningsvis ska vi slå på "Flickan från ovan" medans vi äter så istället för fredagsmys blir det torsdagsmys!!!

Imorgon måste vi åka och handla lite bröd tills på lördag. Skinkan har vi skaffat men brödet ville jag inte köpa förens dagen före!!!

Idag har vi fått en brev från bm/bvc. Dax för återträff stod det. Vet att de som är födda i November och gick där förut på föräldrargruppen medans man var gravid har slutat.. så ska bli intressant och se hur gamla de andra som ska på återträffens bebisar är. Antar att de flesta är födda i december och Januari. Alma kommer ju vara en jätte jämfört med dem!!! Hi hi =) En söt jätte!!!

På onsdag ska jag göra en sak som jag sa att jag aldrig mer ska göra. Jag ska sätta in en P-stav igen för vill inte ha nå mer barn på ett tag, vill ha Alma för oss själva innan det är dax för nr.2! =)
Sen på tordagen ska vi till bvc med Alma, väga och mäta. När hon var 3 månader så vägde hon 6570g och var 61,9 cm lång. Kan tänka mig att det hänt en del sen sist =) Räknar nog med att hon väger minst 7,5kg och är 65 cm lång.. Det är min gissning!!!! =)


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: