Kväller!

2010-04-02 / 22:45:20
Blev ingen stan idag utan åkte ut till Erikslund på en tripp istället =) Alma lyckades sova igenom alla affärer, vaknade när jag satte ner henne i bilstolen!!

Parkerade bilen vid barnens hus och så gick vi in där. Köpte en likadan snuttefilt som hon har så hon har 2 st ifall den ena skulle behöva tvättas (vilket är ganska stor chans att man lär göra ibland =) ) sen hittade jag värsta fyndet (enligt Emil är det helt onödigt) 3 nappflaskor för 49 kr med NALLE PUH!! Jag älskar Nalle puh så då blev det så. Emil blev lite sur men sen när vi var inne på Nisses så hitta han ännu en Manchester united body till Alma så då tyckte jag det blev jämt ut!

Köpte även fot/hand avtryck på Nisses och jag säger bara GÖR INTE DET. De var helt värdelöst så det avtrycker kommer hamna i en kartong!! Köpte två st för vi tänkte att det kunde vara skoj och få istället för ett påskägg (till farmor och mormor/morfar) Men icke... Jag tyckte att det blev ett okej resultat medans Emil tyckte det blev skit fult! De blev 3d avtryck men vete sjuttsingen hur de hade tänkt hur man skulle få med både fot och hand. För det första så skulle man röra gelén i 1½ min och sen hälla i och så skulle man trycka handen/foten i 2 min och när det vart klart så hade det mesta stelnat, plus att på ett ställe så försvann gelén!! Sen på med gipset och sen stelna. Det lukta för jäkligt! Och ha Almas hand stilla i 2 minuter var då inte det lättaste och så blev ju inte resultatet nå bra så det känns ju inte så jätte skoj!! Så köp det inte!

Sen gick vi in på ÖB och kolla in deras affär, var på jakt efter påskägg men de var slut. Sen tog vi oss en tripp till godisaffären och handla godis till barnen. Kikade även in på Tati och klädhuset där vi hittade en mössa åt Alma. OCh sen sprang vi in på Willys och handla mat! Sen gick vi till bilen och åkte hem =)

När vi kom hem så ställde jag mig och lagade mat för Almas gudmor med familj kom på besök. De hade beställt Kyckling enchiladas, det var gott!!!

De åkte hem för en timme sen och Alma somnade vid 10 tiden så nu sitter jag mest och njuter av att bara vara. Emil spelar nhl med grabbarna grus!!

Imorgon åker vi först till Haraker och sen bär det av till Heby. Fixade skinkan idag så hoppas verkligen det blev bra!!! Ska vara i Haraker vid 12 imorgon och alla tre ska duscha/bada och så ska det packas och donas! Så får nog ställa klockan imorgon ifall fröken inte vaknar så tidigt.

Oj va långt det blev!!! Men Glad påsk på er Alla!!!

Kommentarer!
Postat av: Tessan

Ta dig till öppna förskolan och gör avtryck istället. Det går jätte fort, blir jätte bra och är gratis!!!



HA en trevlig Påsk på er!

Kommenterat - 2010-04-03 / 10:34:54
Postat av: johanna

tack tack :) ja den känns bra hihi så den sitter nog ett bra tag.

Kommenterat - 2010-04-04 / 20:37:00  | URL - http://johannamadeit.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: