17/5

2010-05-17 / 22:30:16
Haft en underbar dag idag, har nästan vart ute hela dagen =) I förmiddags åkte jag och Alma till Haraker och hade en riktig mysig dag där ute. Jag klippte gräset en sväng och då var Almas morfar barnvakt tror han njöt ganska mycket av att sitta och prata och bara umgås själv med henne för mamma var i Sala en sväng och köpte blommor.
Sen hämtade jag upp Emil på Sala vägen och så åkte vi till coop och handla för vi skulle ha picknick ute i det fina vädret. Jag gjorde i ordning skagenröra och sen mötte vi upp Winge, Tommy och Lucas och satt och käka i gräset.



Lucas hade med sej en jätte rolig leksak tyckte Alma =)

Så idag känns det verkligen som man har fått lite färg!! Och det känns posetivt för då är sommaren på väg=)

Imorgon så ska vi till BVC, få vaccin och sen ska det mätas och vägas. Alma har börjar använda kläder i stl 68 nu så hon lär ju ha växt lite iaf. Tror vi var där i början av april sist.
Mamma ska följa med för jag tycker det är lite läskigt med de dära sprutorna och Emil kan ju inte ta ledig för att Alma ska till doktorn när det inte är nåt allvarligt utan bara rutinbesök.

På lördag ska jag stå på loppis, ska ner i källaren och leta efter alla saker man inte ska ha kvar, vet att det finns massor av kläder som bara ligger där nere och saker som aldrig kommer användas. Sen har jag en hel del saker i Haraker och ta med mig om det finns plats. Ska även försöka sälja lite dvd filmer som vi inte ska ha kvar.
Har ju ett helt bord så ska nog lyckas få ihop lite saker.


Alma i bilen på väg till Haraker

Idag hade Alma även sin första tofs mitt upp i huvudet fick jag tag i några hårstrån. Hon hade den hela dagen tills vi kom hem och Emil såg det, då tog han bort den! Taskmört!!!


Syns inte så bra men den lilla tofsen sitter högst upp =)

Hon har blivit jätte duktig på att sitta både på golvet själv och i vagnen!!! Hon börjar bli stor nu!

I veckan ska vi försöka hinna med och träffa Almas gudfar för han är ledig denna vecka och sen på fredag fyller mamma år och på söndag fyller Liam 2 år och sen fyller Emil också år. Måste komma på nåt bra att köpa till han =) Har även simskola på söndag, det ska bli skoj och hoppas Almas badbyxor och handduk är kvar för det glömde vi.. Jäkla klantigt men hade en sån dag som jag glömde allt på.

Vi var och hälsa på Micke och Sanna i söndags oxå, de har flytta och bodde jätte mysigt i en timmerkåk precis vid vattnet =)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: